DIGITÁLNI RODIČIA

Slovníček

BANNER

je grafická forma internetovej reklamy. Väčšinou má tvar štvorca alebo obdĺžnika a obsahuje obrázky, grafické prvky alebo texty. Po kliknutí na banner sa dostanete na webovú stránku inzerenta. 

BASED

používa ako kompliment alebo pochvala pre niekoho, kto je nezávislý a autentický. V konverzácii na sociálnych sieťach je využívaný ako vyjadrenie rešpektu k názoru, ktorý je odvážny a úprimný.

BEEF

[bíf] – výraz, ktorý sa používa na označenie konfliktu, sporu alebo nezhôd medzi dvoma osobami, skupinami alebo organizáciami. 

BEFAKE

aplikácia podobná BeReal, ale užívatelia namiesto publikovania neupravenej fotky v reálnom čase, ju upravujú s pomocou umelej inteligencie. 

BEREAL

názov aplikácie, ktorá upozorní používateľov na to, aby si každý deň náhodne spravili fotku v časovom rámci.  

BESTIE

slangový termín, ktorý sa používa na označenie najlepšieho priateľa alebo blízkeho dôverníka. 

BET

Používa sa namiesto OK, v poriadku, alebo: používame na vyjadrenie súhlasu. Prekladáme to ako „Si píš!“, ,,Jasné, že áno.“ „Môžeš sa vstaviť!“ 

BLACK FRIDAY

Čierny piatok  –  je sviatok všetkých milovníkov nakupovania. Počas Čierneho piatka e-shopy a obchody ponúkajú rekordné zľavy, ktorými motivujú nakupujúcich k nákupu, a tým podporujú svoje predaje. Ide o jednu z najväčších nákupných udalostí roka. 

BLOG

je online formát, ktorý sa nachádza na webovej stránke. Blog tvoria články obsahujúce text, obrázky, videá či infografiky. Ide o zdieľanie názorov jedného alebo dokonca skupiny spisovateľov na konkrétne témy. 

BLOGER

osoba, ktorá sa o blog stará a publikuje naň svoje články. Väčšinou je okrem tvorcu jednotlivých článkov na blogu, aj jeho editorom a grafikom v jednom.  

BOOMER

tento výraz zväčša používajú tínedžeri na označenie typu človeka zo staršej generácie (vo veku nad 55 rokov), ktorý súdi súčasnú generáciu. Vtedy mladí použijú frázu „Ok, boomer“  na vyjadrenie nezáujmu o zastaralý názor. 

BRAINROT

Brainrot alebo brain rot = hniloba mozgu z konzumácke nadmerného množstva nekvalitného online obsahu. Termín označuje neoficiálny vedľajší účinok bezmyšlienkovej konzumácie vtipných alebo nezmyselných príspevkov na sociálnych sieťach. Podľa vedcov z Oxfordskej univerzity je brainrot slovom roku 2024. Oxford toto […]

BRAINSTORMING

je metóda skupinového generovania nápadov, pri ktorej účastníci voľne a rýchlo pridávajú rôzne myšlienky na riešenie problému alebo tvorbu nových konceptov. 

BRAND

značka ­– súhrn hodnôt a funkcií, ktoré sú spájané s konkrétnym produktom, službou alebo spoločnosťou. Spoločnosti a firmy sa pomocou svojej značky odlišujú od konkurencie a vytvárajú si originálnu identitu.